Tlačové správy

Nová L200 šiestej generácie už aj na slovenskom trhu (Tisovec, 18.-19. september 2019)

18. 09. 2019 | L200, L200 nová | MY20 | Produktové

Bratislava / Tisovec, 18. septembra 2019 - Spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation (MMC) presne 40 rokov po uvedení svojho prvého jednotonového pick-upu predstavila v novembri 2018 v Thajsku šiestu generáciu modelu L200. Celosvetovo bolo doposiaľ predaných viac ako 4,7 milióna vozidiel, z čoho 416 000 je v Európe stále v prevádzke. Slovenský importér, spoločnosť M Motors SK s.r.o., teraz prináša úplne novú šiestu generáciu ikonického pick-upu Mitsubishi L200 aj na slovenský trh.

L200 sa predáva v 150 krajinách sveta a je súčasne celosvetovo druhým najpredávanejším modelom značky Mitsubishi (medzi modelmi Outlander a ASX) a zohráva kľúčovú úlohu predovšetkým v strategickom regióne ASEAN (cca 30% globálneho trhu s pick-upmi, naprieč všetkými značkami).

L200 novej generácie spája spoľahlivosť, vylepšené schopnosti na ceste aj v teréne, predovšetkým vďaka prídavnej rozdeľovacej prevodovke systému pohonu všetkých kolies Super Select 4WD II, či rozšírenému novému režimu "Off Road" a asistentovi zjazdu z kopca HDC, s pohodlím aj výbavou na úrovni osobných automobilov. L200 reprezentuje to najlepšie zo zástupcov naozajstných štvorkoliek Mitsubishi - vo svojej forme aj obsahu - a kráča tak v šľapajach legendárneho Pajera.

Nová generácia modelu L200 pre globálne trhy sa vyrába v Thajsku - v najväčšom výrobnom závode automobilky Mitsubishi Motors mimo územia Japonska. Tento "drsný a nezlomný" pick-up príde na európske trhy už v septembri 2019.

Konštrukčná filozofia, Engineered beyond tough '

"V Indonézii si L200 drží 60% podiel na trhu s pick-upmi predovšetkým pre banský priemysel. V baniach rovnako ako aj za iných nepriaznivých podmienok je absolútne kľúčová odolnosť konštrukcie L200 ako aj popredajná podpora, čo sú typicky silné stránky značky Mitsubishi. "

Koiči Namaki

Projektový riaditeľ, divízie produktovej stratégie

Indonézia je jedným z mnohých trhov, kde má L200 najlepšiu možnosť ukázať svoje schopnosti v tých najnáročnejších prevádzkových podmienkach - či už ide o prevoz ťažkého nákladu, vysoké alebo nízke teploty či extrémny terén.

Na druhej strane planéty v Čile sa Mitsubishi L200 stalo nielen obľúbeným pracovným strojom v banskom priemysle, ale dokonca vedie rebríček predajov naprieč všetkými segmentmi a kategóriami, a to presne z rovnakých dôvodov.

Preukazuje sa tak význam neustáleho obojstranného dialógu medzi automobilkou Mitsubishi a jej globálnymi zákazníkmi po celých štyridsať rokov v rámci vývoja celkovej koncepcie jednotonového pick-upu Mitsubishi.

Koiči Namaki komentuje: „Pri práci na novej generácii L200 sme sa snažili uplatniť takýto postup vývoja, ktorý by napomohol k vyššej spokojnosti zákazníkov. To znamená, že v rámci vývoja vykonávame výskum reálnych prevádzkových podmienok, v ktorých sa L200 bude používať, a ak navyše zákazníci požadujú zlepšenie, venujeme sa širokému výskumu na celom danom trhu.

V tomto ohľade sa každý trh naprieč celým svetom stáva naším každodenným skúšobnom terénom za reálnych podmienok. Na základe týchto výsledkov prirodzene zavádzame jednotlivé vylepšenia produktu ako takého, ale zároveň veľmi starostlivo analyzujeme naše testovacie postupy. Vďaka neustálemu opakovaniu tohto procesu sa môžeme pochváliť tradíciou štyridsaťročného vývoja a odolnosťou, ktorou sa pýši táto nová generácia L200."

Záznamy konštruktérov Mitsubishi Motors, neustále aktualizované už od roku 1978, sa tak stávajú jedinečným aktívom tohto modelu s priamymi pozitívnymi dopadmi na novú generáciu L200, ako je napr.:

Úplne nový dizajn exteriéru

Vyššia úroveň kvality vnímanej zákazníkom (v kabíne aj zvonku)

Modernizovaný systém pohonu 4WD, vrátane nového režimu "Off Road" a systému HDC (asistent zjazdu z kopca)

Nový dieselový motor DI-D s objemom 2,268 l

Nová 6st. automatická prevodovka

Modernizovaný podvozkový rám, brzdy a odpruženie

Vylepšené jazdné vlastnosti

Nové bezpečnostné prvky:

  • Systém sledovania dopravnej situácie za vozidlom (RCTA)
  • Systém zmierňovanie následkov čelnej kolízie (FCM)

- Nové prvky interiéru (vrátane nového tvaru predných sedadiel)

- Širšia ponuka príslušenstva

Vývoj šiestej generácie modelu predstavoval v rámci spoločnosti úplne zásadný projekt.

Nielen preto, že tento kľúčový model reprezentuje 15% celosvetových predajov značky Mitsubishi, ale aj kvôli takzvanému "haló efektu" tohto modelu pre značku už od roku 1978 a preslávenej povesti pohonu 4WD, ku ktorému tento model nemalým dielom prispel: pripomeňme si, že prvý systém 4WD modelu Pajero z roku 1982 bol odvodený od pohonu, ktorý sa v roku 1978 prvýkrát objavil v pick-upe Mitsubishi.

Návrh podľa konštrukčnej filozofie ‚Beyond Tough‘

"Naša práca na dizajne novej generácie L200 sa odvíjala od prieskumu medzi záujemcami o pick-upy na celom svete - od profesionálnych užívateľov až po rodiny. Pýtali sme sa ich, čo od pick-upu očakávajú. Ich odpoveď bola: drsný vzhľad, robustnosť, stabilita a dynamika.“

To pre nás bolo jasné zadanie, ktoré sme preformulovali do koncepcie dizajnu s označením "Rock Solid", v súlade s tým, čo vnímame ako samotnú podstatu našej značky Mitsubishi, teda robustnosť a dynamika."

Tsunehiro Kuminoto

viceprezident spoločnosti – dizajn

Naprieč celou štyridsaťročnou históriou pick-upov značky Mitsubishi hrá dizajn už tradične dôležitú úlohu, ktorou je prinútiť zákazníka navštíviť autosalón, a to bez ohľadu na svetový región. Tieto vozidlá sa vždy pýšili svojimi schopnosťami, ale súčasne aj pekným vzhľadom.

Každá z prvých štyroch generácií bola vždy vysoko moderná, zakaždým s markantnými a nevšednými prvkami dizajnu, čo je zrejmé napríklad aj z dizajnu kabíny 4. generácie z roku 2005:

Čistý dizajn L200 v rýchlo sa meniacom segmente, do ktorého pribudli noví ambiciózny hráči, však postupne prestával stačiť. V dôsledku toho sa piata generácia L200 začala rozchádzať s očakávaniami zákazníkov po celom svete na "drsný vzhľad, robustnosť, stabilitu a dynamiku".

Teraz prichádza 6. generácia modelu "Pevného ako skala" s jeho radikálne novým dizajnom ...

Úplne nová karoséria

Až koncom leta zavíta na európske showroomy L200 novej generácie s hranatou „bradou“ a širokými „ramenami“, nepochybne ihneď zaujme svojím vzhľadom, ktorý zodpovedá najnovším aj očakávaným trendom v danom segmente.

L200 sa pýši úplne novou karosériou v prednej aj zadnej časti kabíny, ale súčasne si zachováva typické črty Mitsubishi, ako je okenná čiara, zaoblený prechod medzi kabínou a ložnou plochou alebo robustné horizontálne charakteristické krivky, ktoré podčiarkujú výzor karosérie ako celku.

Aerodynamika

Bez ohľadu na robustný vzhľad venovali dizajnéri nemalé úsilie vylepšeniu aerodynamiky L200, o čom vypovedá napr .:

- Nový spojler v priestore medzi kabínou a ložnou plochou pre hladšie prúdenie vzduchu a zníženie aerodynamického hluku (prevedenie Club Cab);

- Nový dizajn vonkajších spätných zrkadiel

Vylepšená vizuálna identita „Dynamic Shield“

Východiskovým bodom novej dizajnovej dynamiky a súčasne hlavným štylistickým prvkom je predná časť novej generácie L200, zhmotňujúca najnovšiu verziu vizuálnej identity vozidiel z dielne Mitsubishi - "Dynamic Shield - Dynamický štít".

Nezmenilo sa iba prevedenie masky chladiča - koncepcia vlastne určuje kompletné priestorové tvarovanie prednej časti vozidla, od masky chladiča cez kapotu až po blatníky s cieľom konzistentného dizajnu a celkového poňatia.

Vďaka týmto zásadným úpravám je L200 dizajnovo zladená napr. s modelmi ASX, Eclipse Cross a Outlander, ktoré novú verziu dynamického štítu MMC už používajú, a súčasne získava oveľa robustnejšiu podobu aj lepšie funkčné vlastnosti.

Nové dizajnové prvky prednej časti vozidla

  • Vyššia kapota (+40 mm)
  • Užšia a vyššia maska ​​chladiča s dvoma širokými lištami (horná je pretiahnutá až do štíhlych svetlometov), ​​ktoré vozidlo opticky rozširujú - oproti tenkým a šikmým vertikálnym lištám predchádzajúceho prevedenia L200
  • Vyšší, hranatejší a viac otvorený otvor prívodu vzduchu pod maskou chladiča, orámovaný z oboch strán chrómovým tvarom dynamického štítu v tvare bumerangu
  • Skupinové svetlomety presunuté z okrajov spodného prívodu vzduchu do veľkých vertikálnych "puzdier", opticky definujúce široké ramená predných blatníkov s nadväznosťou na výrazné tvary podbehov kolies
  • Nová pozícia predných hmlových svetiel pre lepšie osvetlenie po oboch stranách vozidla
  • O prepracovanosti technického riešenia vypovedajú aj jemné detaily dvojice dýz ostrekovačov predných svetlometov;
  • Spodná časť nárazníkov je výraznejšia a umožňuje nájazdový uhol plných 30°
  • Nové Full LED svetlomety (diaľkové svetlá, svetlá denného svietenia a obrysové svetlá) odrážajú preslávenú precíznosť konštrukčných riešení Mitsubishi; to platí aj pre začlenenie svetiel denného svietenia do dizajnu masky chladiča v prospech výraznej identity prednej masky.

Nové dizajnové prvky zadnej časti vozidla      

Úplne prepracovaná ložná plocha je hranatejšia a pôsobí robustnejšie; zadné svetlá teraz takmer dosahujú najvyššiu úroveň výklopnej zadnej časti a svojím pretiahnutím do zadných blatníkov pôsobia ešte širšie, hlbšie a stabilnejšie.

Charakteristický dizajn koncových a brzdových LED svetiel prepožičiava L200 výraznejšiu vizuálnu identitu pri pohľade zozadu a súčasne zlepšuje viditeľnosť.

O niečo nižšie zaujme robustnejší a lepšie integrovaný zadný nárazník pre dôkladnejšiu ochranu bez negatívnych dopadov na zadný nájazdový uhol (stále 22° ako v minulosti).

To isté platí pre zadné blatníky, ktorých presahujúca časť prepožičiava vozidlu robustnejší výzor.

Premena z "elegantného" k "robustnému" pokračuje tiež prevedením 18" diskov kolies z ľahkých zliatin, ktoré namiesto predchádzajúcich dvanástich tenkých lúčov používajú šesticu robustných zdvojených lúčov.

Štýl a praktické vlastnosti pre jazdu v teréne za reálnych podmienok idú ruka v ruke s terénnymi schopnosťami vozidla a širšími nášľapnými prahmi na bokoch (pre lepší prístup). Prejazdový uhol predstavuje 24°.

Štýl a praktickosť

Nový dizajn uzatvára ponuka niekoľkých nových farebných odtieňov:

- Šedá „Graphite Grey Metallic“ (U28)

- Oranžová „Sunflare Orange Pearl“ (M08)

- Červená „Red Solid“ (P63)

- Biela „White Diamond“ (W85) - používajúca podobnú technológiu lakovania ako červený odtieň Diamond pre model Eclipse Cross; kombinuje perleťový lesk s hĺbkou metalického laku s cieľom dosiahnuť efekt politúry, kedy sa farebný odtieň zdanlivo mení v závislosti od uhla dopadajúceho svetla, čím sa ešte viac akcentujú plastické tvary karosérie novej L200.

Dôležitá je taktiež skutočnosť, že L200 šiestej generácie zostáva v "päťmetrovej kategórii" (5 225 mm pri vyhotovení Double Cab - bez zadného nárazníka, oproti 5 205 mm končiaceho modelu), čo má pozitívny vplyv na parkovanie a manévrovanie (stále s najmenším polomerom otáčania v triede: iba 5,9 m).

Celková hmotnosť je tiež kľúčovou podmienkou nízkej spotreby paliva, a teda aj nízkych emisií CO2, čo v dôsledku znamená nízke prevádzkové náklady firemných užívateľov.V rámci uvedených rozmerov sa však konštruktéri MMC skvele popasovali s dĺžkou ložnej plochy (1 520 mm - rovnako ako predtým), zodpovedajúcej 29% celkovej dĺžky vozidla, navyše s výhodou najmenšieho polomeru otáčania v segmente (5,9 m).

Jazdné schopnosti ‚Beyond Tough‘

"Jazdné schopnosti v teréne sú jednou z kľúčových silných vlastností modelov Mitsubishi, pričom nová generácia L200 znamená ďalší vývojový krok vpred vďaka novému režimu Off-Road a asistentovi zjazdu z kopca.

Máme zákazníkov, ktorí jazdia so svojou L200 do terénu vo svojom voľnom čase, rovnako tak ako zákazníkov, ktorí s L200 najazdia desiatky kilometrov v tom najdrsnejšom teréne v rámci svojej každodennej práce. Nová L200 sa vďaka svojim terénnym schopnostiam stáva spoľahlivým spoločníkom, ktorý sa takýchto úloh ľahko zhostí."

Jošiki Masuda

vedúci produktový špecialista

L200 novej generácie môže opäť posunúť dynamiku jednotonových pick-upov na novú úroveň.

Systém pohonu všetkých kolies

L200, ako predchodca modernej éry systémov 4WD od Mitsubishi Motors z počiatku 80. rokov, si po všetkých päť nasledujúcich generácií uchoval konkurenčnú výhodu, najmä vďaka uvedeniu prvej prídavnej rozdeľovacej prevodovky Super Select v roku 1991 - jediného systému na trhu, ktorý dokázal ponúknuť stály pohon 4WD na ceste A ZÁROVEŇ stály pohon všetkých kolies 4WD (s redukciou) pre jazdu v teréne.

Systém Super Select (teraz s označením "Super Select 4WD-II"), pôvodne vyvinutý pre model Pajero, umožňuje vodičovi zvoliť najvhodnejšie nastavenie podľa aktuálneho terénu a jazdných podmienok. Možno ho prepínať medzi režimami 2WD a 4WD bez nutnosti zastavovať (až do rýchlosti 100 km / h - okrem režimov 4WD Low / Lock pre jazdu v extrémnych podmienkach), a to na akomkoľvek povrchu.

Systém Super Select 4WD II výrazne zlepšuje trakčné schopnosti pri jazde s prázdnou korbou. Súčasťou systému je uzávierka medzinápravového diferenciálu, ktorá zabezpečuje mimoriadne schopnosti pri jazde v teréne. Keď nie je zaradená uzávierka medzinápravového diferenciálu, L200 využíva samosvorné schopnosti medzinápravového diferenciálu Torsen LSD, ktorý je jeho súčasťou, a ktorý veľmi citlivo reguluje rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravami v režime 4H, kedy prispieva k výbornej ovládateľnosti a ľahkej jazde na najrôznejších povrchoch, od kvalitného asfaltu až po ťažké terénne úseky.

Systém Super Select 4WD-II je oproti konkurenčným riešeniam rovnako vybavený redukciou 1:2,566 (4LLc) pre extrémny terén kedy samotná elektronika obvykle naráža na svoje limity.

Pre maximálny záber na nespevnenom povrchu sa na želanie dodáva aj zadný samosvorný diferenciál alebo uzávierka zadného diferenciálu.

Táto elektromagneticky ovládaná uzávierka zadného diferenciálu na zadnej náprave prispieva k celkovým terénnym schopnostiam vozidla.

L200 šiestej generácie prináša dva nové prvky aktívnej bezpečnosti, ktoré prispievajú k lepším schopnostiam v teréne:

1 – Nový režim OFF-ROAD

Nový režim Off-road sa aktivuje spínačom vedľa otočného voliča 4WD a je k dispozícii pre vozidlá vybavené manuálnou aj automatickou prevodovkou; v závislosti na jazdných podmienkach umožňuje voliť z jazdných režimov GRAVEL (štrk), MUD / SNOW (bahno / sneh), SAND (piesok) a ROCK (kamene, iba v režime 4LLc).

Integrované riadenie výkonu motora, automatickej prevodovky a brzdenia je zladené so systémom aktívneho riadenia stability a trakcie, kedy vozidlo reguluje mieru preklzu kolies v závislosti od rýchlosti vozidla s cieľom čo najviac zlepšiť schopnosti v teréne a vyslobodenie vlastnými silami na nepriaznivom povrchu:

  • GRAVEL (štrk)

Tento režim kombinuje optimálnu akceleráciu a stabilitu na nespevnených cestách, kde môže dochádzať k preklzu kolies kvôli drobným kameňom.

  • MUD/SNOW (bahno/sneh)

Tento režim reguluje preklz kolies, aby zamedzil uviaznutiu vozidla a zabezpečil smerovú stabilitu pri rozjazde.

Akonáhle sa vozidlo spoľahlivo rozbehne, systém dovolí určitý preklz a potláča zásahy do riadenia trakcie, aby predišiel obavám zo zbytočného obmedzovania výkonu motora. Keď systém zaznamená, že by vozidlo mohlo uviaznuť v bahne alebo snehu, oslabí zásahy do riadenia výkonu motora, aby zlepšil "samovyslobodzovacie" schopnosti vozidla.

  • SAND (piesok

Pri rozjazde vozidla v tomto režime systém potláča preklz kolies s cieľom zabrániť uviaznutiu vozidla, kedy pri nechcenom preklze kolies dochádza k prepadávaniu sa celého vozidla do hlbokého piesku a aktiváciou samosvorného diferenciálu zlepšuje schopnosť vyslobodiť sa vlastnými silami. Akonáhle sa vozidlo spoľahlivo rozbehne, systém dovolí určitý preklz a potláča zásahy systému aktívneho riadenia stability a systému riadenia trakcie, aby predišiel obavám zo zbytočného obmedzovania výkonu motora.

Pri vozidlách s automatickou prevodovkou začne prevodové ústrojenstvo optimálne časovať radenie vzhľadom na požiadavky režimu SAND a voľbou správnych prevodov udržuje vysoký krútiaci moment.

  • ROCK (kamene) 

Keď systém detekuje, že priečne protiľahlé kolesá nemajú dostatočný kontakt s povrchom (napr. pri výkyve a krížení náprav), resp. ak je potreba zlepšiť záber a stabilitu pri jazde do kopca, snažia sa zamedziť stratám hnacej sily potlačovaním preklzu kolies, kedy v podstate plní úlohu diferenciálu so zvýšenou svornosťou.

Pri vozidlách s automatickou prevodovkou začne prevodové ústrojenstvo optimálne časovať radenie vzhľadom na požiadavky režimu ROCK a voľbou správnych prevodov udržuje vysoký krútiaci moment.

Okrem toho platí, že:

  • Východzím nastavením je režim GRAVEL;
  • Každý z režimov zodpovedá nastaveným pozíciám 4WD systému Super Select 4WD-II;
  • Uzávierka diferenciálu zadnej nápravy má vyššiu prioritu ako režimy Off Road;
  • Akonáhle je zapnutá uzávierka diferenciálu zadnej nápravy, uvedené režimy nie sú k dispozícii.

2. Asistent zjazdu z kopca (HDC)

Asistent zjazdu z kopca, ktorý sa tiež ovláda spínačom vedľa kruhového ovládača 4WD a je k dispozícii vo vozidiel s manuálnou ako aj automatickou prevodovkou, udržuje stabilnú rýchlosť vozidla pri schádzaní zo svahu v situáciách, kedy nestačí samotné brzdenie motorom.

Systém dokáže pri jazde z kopca udržiavať konštantnú rýchlosť jazdy 2 až 20 km/h (3 až 20 km/h pri vozidlách s manuálnou prevodovkou). Konkrétnu rýchlosť nastavuje vodič a nad jej udržiavaním bdie systém aktívneho riadenia stability (ASC) a systém riadenia trakcie - hydraulická jednotka ECU ovládajúca tlak v brzdovej sústave.

Okrem toho platí, že:

  • Pri vozidlách vybavených automatickou prevodovkou je možné navoliť ľubovoľný jazdný režim; pri vozidlách s manuálnou prevodovkou musí byť zvolený režim 4LLc;
  • Pri aktívnom automatickom brzdení asistentom HDC svieti brzdové svetlo;
  • Po aktivácii asistenta zjazdu z kopca je možné podľa potreby zvýšiť nastavenú rýchlosť zošliapnutím plynového pedálu. V takom prípade sa postupne obmedzí tlak v brzdovej sústave s následným zvýšením rýchlosti jazdy. Akonáhle vodič plynový pedál uvoľní, nastaví sa nová rýchlosť systému HDC.

Vylepšený podvozok

L200 šiestej generácie okrem nových režimov Off Road a asistent zjazdu z kopca prekonáva predošlú generáciu v celom rade ďalších oblastí s cieľom ponúknuť vyššiu úroveň aktívnej bezpečnosti, jazdného pohodlia a odolnosti:

1. Pevnejší podvozok   

L200 berie do úvahy náročné podmienky, v ktorých sú pick-upy často prevádzkované, a preto už dlhé roky intenzívne využíva panely karosérie z vysokopevnostnej ocele (v priestore kabíny aj ložnej plochy) s priaznivým vplyvom na pokles hmotnosti a zvýšenie tuhosti.

V prípade L200 novej generácie sa zvýšila celková odolnosť a zlepšili jazdné schopnosti vďaka účinným výstuhám pre zvýšenie torznej tuhosti v konštrukcii motorového priestoru a v podvozkovom ráme, kabíne a spojoch ložnej plochy.

L200 využíva na mnohých miestach strategicky rozmiestnené zvukovo izolačné materiály a materiály pohlcujúce hluk aj vibrácie spoločne s tuhším rámom podvozka, kabínou a ložnou plochou v záujme tichého prostredia a pohodlia v kabíne.

Nová L200 musia okrem toho spoľahlivo odolávať nepriaznivým prevádzkovým podmienkam, ktorým sú pracovné pick-upy tradične vystavené v najrôznejších oblastiach a situáciách po celom svete, a preto konštruktéri venovali pozornosť otázkam degradácie vplyvom starnutia, ktorým sa tu čelí nasadením ocele odolnej proti korózii v priestore kabíny aj ložnej plochy, rovnako tak ako účinným použitím tesniacich materiálov.

2. Odladené zavesenie 

L200 šiestej generácie si zachovala usporiadanie rámu a podvozka predchádzajúcej 5. generácie (vinuté pružiny vpredu / listové perá vzadu), aby dokázala ponúknuť primeranú kombináciu pohodlia a vysokej nosnosti za reálnych prevádzkových podmienok, avšak aj v tomto prípade prichádza s vylepšenými vlastnosťami:

Vpredu: zvýšenie tuhosti pružín + zväčšenie tlmičov

Vzadu: zvýšenie tuhosti pružín + zvýšenie počtu listov pružín (z 5 na 6) + optimalizácia tlmiaca sily tlmičov

3. Posilnenie bŕzd

Pri vozidlách na 18 "kolesách sa predné brzdové kotúče zväčšili z 294 na 320 mm a zároveň sa tu objavujú dvojpiestikové brzdové strmene (2x 45 mm namiesto predtým používaných jednopiestkových strmeňov 60 mm).

Súčasne sa zlepšili materiálové vlastnosti brzdového obloženia.

4. Nový naftový motor 2 268 cm3

Nová jednotka je vylepšením agregátu Mitsubishi 4N1: celohliníkového štvorvalca 16v s dvoma vačkovými hriadeľmi a vysokotlakovým priamym vstrekovaním paliva typu common rail s novou generáciou vstrekovačov a nízkym kompresným pomerom - ktorý bol kedysi celosvetovo prvým naftovým motorom s variabilným časovaním ventilov; táto nová verzia, vyvinutá špeciálne pre L200, sa pýši výrazným znížením trecích síl pohyblivých dielov a zároveň zásadným zlepšením odozvy sústavy vstrekovania (nová konštrukcia vstrekovačov paliva priniesla okrem iného nižší únik tlaku zo vstrekovačov čím sa dosiahlo skrátenie času pri štarte motora).

Vykonané opatrenia znamenajú nižšiu spotrebu paliva, čistejšie výfukové emisie a nižšiu mechanickú hlučnosť.

Ďalej sa teraz znížením hmotnosti piestov, ojníc a kľukového hriadeľa podarilo dosiahnuť hladšiu a lineárnejšiu akceleráciu v celom rozpätí otáčok.

Jednotka prešla úpravami v snahe splniť prísnejšie emisné predpisy EÚ v rámci metodiky merania WLTP; L200 šiestej generácie tak spĺňa požiadavky emisnej normy Euro 6d temp.

Z opatrení na zníženie emisií menujme systém čistenia výfukových plynov (SCR) so vstrekovaním močoviny (AdBlue) na zníženie úrovne emisií NOx.

Táto menšia a ľahšia jednotka vo výsledku ponúka porovnateľné parametre ako predchádzajúci agregát 2,4 litra "Normal Power", avšak teraz spĺňa výrazne náročnejšie pravidlá WLTP, kedy sa priaznivo prejavuje aj výhoda nižšej hmotnosti L200 oproti konkurenčným modelom:                            

 

MY 2019

MY 2020

Max. výkon                    

113 kW pri 3500 ot/min

110 kW pri 3500 ot/min

Max. krútiaci moment

380 Nm pri 1500 ot/min

400 Nm pri 2000 ot/min

5. Nová 6st. automatická prevodovka

Konštruktéri Mitsubishi zohľadnili vlastnosti naftového motora 2 268 cm3 s označením 4N14 a nahradili predchádzajúce 5st. automatické ústrojenstvo (pôvodom z modelu Pajero) šesťstupňovou prevodovkou, ktorá sa môže pochváliť lepšími vlastnosťami a nižšími emisiami, ktoré dosahuje okrem iného širším rozsahom prevodových stupňov, ktoré prinášajú lepšie odstupňovanie a nižšie otáčky motora pri jazde vysokou rýchlosťou napr. na diaľnici.

Celé ústrojenstvo tak sprevádza tichší chod za vysokých rýchlostí jazdy, tiež prináša zlepšenie účinnosti prenosu krútiaceho momentu a úspory hmotnosti vďaka nasadeniu elektromagnetického olejového čerpadla s jednoduchším ovládaním systému Auto Stop & Go (AS&G).

Pohodlie ‚Beyond Tough‘

Komentuje vedúci dizajnu Mitsubishi Motors Tsunehiro Kunimoto: "Evolúcia dizajnu pokračuje vo vnútri vozidla vylepšenou robustnosťou aj praktickosťou."

V prípade vozidla, ktoré sa denne používa v náročných podmienkach (ktoré v najodľahlejších častiach sveta bývajú často extrémne) má ochrana posádky v starostlivo navrhnutom interiéri tú najvyššiu dôležitosť.

L200 šiestej generácie stavia na výhodách predchodcu a prináša vylepšenia v niekoľkých kľúčových oblastiach – ktoré Kunimoto komentuje nasledovne:

"Dynamicky riešený kokpit teraz vďaka výraznému obojstrannému orámovaniu stredového panelu a dekorom výduchov ventilácie alebo hranatému metalickému panelu okolo kulisy radenia pôsobí ešte modernejšie a robustnejšie.

Z mäkkého čalúnenia a detailov prešívania na konzole, lakťových opierkach a parkovacej brzde cítime pohodlie, kvalitu a dôraz na každý detail, typický pre značku Mitsubishi."

Konkrétne:

  • Výrazné orámovanie stredového panelu s dokonalým začlenením vertikálnych a horizontálnych prvkov pre dosiahnutie konzistentného vzhľadu.
  • Lepšie začlenenie všetkých spínacích prvkov.
  • Vylepšenie vzhľadu kontrastnými mäkkými výplňami na stredovom paneli, kolenných opierkach, lakťovej opierke medzi prednými sedadlami, vo výplniach dverí a na páke parkovacej brzdy.
  • Vylepšené úložné priestory na drobnosti, napr. priehradka na inteligentný telefón vpredu aj vzadu (rovnako tak ako nové USB porty pre cestujúcich na predných aj zadných sedadlách).
  • Prepracovanejší dizajn nových prístrojov s vyšším kontrastom zobrazenia, premyslená grafika, stredový LCD displej, ...

Ešte vyššia bezpečnosť ‚Beyond Tough‘

Nová robustná L200 prináša vyššiu bezpečnosť v teréne vďaka novému asistentovi zjazdu z kopca a režimom Off-Road, ale súčasne je bezpečnejšia aj na spevnených cestách, a to vnútri ako aj zvonka.

Bezpečnosť začína lepším výhľadom, ktorý vyplýva z nového tvarovania prednej časti vozidla s vyššou kapotou (pre lepší odhad obrysov vozidla) a nižšie položených stieračov (pre ničím nerušený výhľad smerom vpred).

Nový dizajn prednej časti vozidla však nijako nezhoršil bezpečnosť chodcov.

L200 šiestej generácie navyše prináša niekoľko nových dôležitých bezpečnostných prvkov, z ktorých niektoré sú v tomto segmente a v tejto cenovej kategórii jedinečné:

Multi Around Monitor

Táto funkcia používa štvoricu kamier v prednej aj zadnej časti vozidla a vo vonkajších spätných zrkadlách na sledovanie priestoru okolo vozidla, čím sprostredkuje úplný rozhľad v uhle 360° so zobrazením všetkých prekážok na displeji.

Vďaka tomuto systému môže vodič ľahko skontrolovať slepé uhly výhľadu vpredu, vzadu aj po oboch stranách vozidla.

Po zaradení spiatočky sa potom na displeji zobrazí v obraze zo zadnej kamery virtuálna mriežka s vodiacimi čiarami pre ľahšie cúvanie.

Systém zmierňovania následkov čelnej kolízie (FCM)

Systém FCM používa kameru a laserový radar na rozpoznávanie vozidiel alebo chodcov vpredu, čím prispieva k vyššej bezpečnosti jazdy. 

Keď systém usúdi, že hrozí stret s prekážkou, aktivuje zvukovú výstrahu a začne brzdenie s cieľom vyhnúť sa kolízii alebo zmierniť jej následky.

Systém pre monitorovanie prevádzky za vozidlom (RCTA)

Systém RCTA využíva mikrovlnný radar v zadnom nárazníku pre rozpoznávanie vozidiel pohybujúcich sa vzadu po stranách, kam vodič zo svojej pozície spravidla nevidí, resp. automobilov prechádzajúcich priečne za vozidlom.

Pri cúvaní z garáže alebo iných manévroch v stiesnených priestoroch upozorňuje vodiča na prítomnosť iného vozidla stojaceho vzadu alebo prichádzajúceho zozadu rozblikaním kontrolky v príslušnom spätnom zrkadle, aktiváciou zvukovej výstrahy a blikajúcou správou na prístrojovom štíte.

Tieto nové bezpečnostné prvky dopĺňajú existujúce prvky výbavy, ktorými disponovala predchádzajúca generácia L200:

  • Bezpečnostný systém prednostného brzdenia (BOS)
  • Brzdový asistent
  • Signalizácia núdzového brzdenia (ESS)
  • Varovanie pri opustení jazdného pruhu (LDW)
  • Aktívne riadenie stability a trakcie (ASTC)
  • Asistent pre rozjazd v kopci (HAS)
  • Asistent stability prívesu (TSA) 

***

 

 


Podobné súbory

Na stiahnutie